atiyehdaneshn@gmail.com

02122895177-88

مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شماره 42/88133

کشورهای حوزه فعالیت

تحصیل در آلمان

 

آلمان که نام رسمی آن جمهوری فدرال آلمان است در قاره اروپا واقع شده و از شمال با دانمارک ، از شرق لهستان، جنوب اتریش و غرب با فرانسه هم مرز است. نظام آموزشی کشور آلمان رایگان است. از سال 2014 نیز که اعلام شد نظام آموزشی این کشور برای دانشجویان بین المللی نیز به همان شکل رایگان می باشد این کشور را به مقصد ایده‌آلی برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرد. به این ترتیب که اکثر دانشگاه‌های این کشور هزینه و شهریه ندارند و نهایت دانشجویان 300 الی 700 یورو هر ترم هزینه ثبت نام و هزینه هایی مثل کارت بلیط حمل و نقل و … می‌پردازند. البته ذکر شود این کشور نیز همانند دیگر کشورها دانشگاه های خصوصی زیادی دارد که این دانشگاه ها رایگان نمی‌باشند و هزینه های تحصیل در این دانشگاه ها رایگان نیست.

مزایای تحصیل در آلمان 

1- هزینه های تحصیل پائین
2- دانشگاه ها با رنک بالا
3- مقاطع و دوره های تحصیلی متعدد
4- هزینه های زندگی مناسب
5- مقاطع تحصیلی با اعتبار جهانی
6- آینده شغلی درخشان
7- شرایط کار حین تحصیل

هزینه های تحصیل

در کشور آلمان بیش از 450 موسسه آموزشی وجود دارد که بین این موسسات 106 دانشگاه وجود دارد که برخی از این دانشگاه‌ها از استاندارد های جهانی بالاتر می‌باشند. همینطور برخی دانشگاه‌های کشور آلمان از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا می‌باشند.
جهت اینکه شخص بتواند در کشور آلمان بیش از 90 روز اقامت تحصیلی داشته باشد نیاز به دریافت ویزای دانشجویی دارد. با دریافت این ویزا تحصیلی شخص اجازه رفت و آمد در حوزه شنگن را دارد که میتواند فرصت عالی جهت مشاهده اروپا باشد.
همانطور که کشور آلمان دانشگاه های بسیار زیاد و متعددی دارد، همان طور هم رشته‌ها و مقاطع مختلفی برای هر شخص با توجه به شرایط او وجود دارد. از آن جا که آلمان کشور صنعتی می‌باشد دانشگاه‌ها و دوره‌های بسیار عالی مهندسی دارد و همینطور دوره‌های بسیار تخصصی و با کیفیت عالی مثل دوره‌های پزشکی و داروسازی دارد که در دنیا بی‌نظیر است.
دوره‌های تحصیلی در کشور آلمان با به روزترین متدهای آموزشی و ساختار آموزشی آلمان از قوی‌ترین ساختارها و نظام‌های آموزشی می‌باشد که این امر موجب شده است مدارک تحصیلی کشور آلمان در تمامی دنیا معتبر و مورد تائید باشد.
نکته مهمی که افراد هنگام اعزام دانشجو به آلمان و تحصیل در آلمان مد نظر دارند هزینه ها می باشد. کشور آلمان با توجه به کیفیت بالای زندگی هزینه‌های مناسبی دارد. هزینه‌های زندگی دانشجویی در کشور آلمان حدود 600 الی 800 یورو در ماه می‌باشد که نسبت به کشورهای دیگر اروپایی مثل نروژ ، دانمارک و سوئیس بسیار کمتر است.
یکی دیگر از مواردی که در مورد اعزام دانشجو به آلمان و تحصیل در آلمان مورد توجه بسیاری از اشخاص می‌باشد شرایط و اجازه کار حین تحصیل در این کشور می‌باشد. کشور آلمان به دانشجویان اجازه کار ضمن تحصیل را میدهد و شرایط کار دانشجویی در کشور آلمان در صورتی که شخص به زبان آلمانی آشنا باشد بسیار مساعد می‌باشد و اکثر دانشجویان در محیط‌های دانشجویی مشغول به کار می‌باشند و تقریباً هزینه‌های زندگی خود را کامل تامین می‌کنند.
مدارک تحصیلی آلمان در کل دنیا معتبر و مورد تائید است و شخص با مدرک از دانشگاه های معتبر آلمان شانس بسیار خوبی برای اشتغال به کار در کشور آلمان و دیگر کشورهای دنیا دارد. طبق آمارهای معتبر نیز فارغ تحصیلان دانشگاه‌های آلمان جزو پر درآمد ترین کارکنان در سطح اروپا می‌باشند.
زبان آلمانی یکی از 3 زبان زنده جهان می‌باشد و شخص با زندگی و تحصیل در آلمان قطعا با زبان آلمانی آشنا خواهد شد. 

شرایط اعزام دانشجو به آلمان در دوره کارشناسی

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در آلمان به شرح زیر می‌باشد:
1- طول دوره 6 الی 8 ترم به طول می انجامد.
2- مدرک زبان آلمانی  B2 یا سطح Test-Dash
3- مدرک زبان انگلیسی IELTS 6  به بالا
4- هزینه شهریه دانشگاه نیمه رایگان تا رایگان است: فقط با پرداخت هزینه ثبت نام اولیه به میزان 500 یورو و 200 یورو خدمات دانشجویی.
5- امکان اخذ بورس وجود دارد
6- زمان شروع بسته به نوع دانشگاه ماه January  یا September
7- بیمه دانشجویی به صورت ماهانه 80 یورو
8- هزینه زندگی دانشجویی 800 تا 1000 یورو ماهانه
9- امکان کار حین تحصیل 10 تا 20 ساعت در هفته

شرایط اعزام دانشجو به آلمان در دوره کارشناسی ارشد

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان به شرح زیر می‌باشد:
1- طول دوره 3 الی 4 ترم به طول می انجامد
2- مدرک زبان آلمانیC2  یا سطح Test-Dash 
3- مدرک زبان انگلیسیIELTS 6.5 به بالا
4- هزینه شهریه دانشگاه نیمه رایگان تا رایگان است: فقط با پرداخت هزینه ثبت نام اولیه به میزان 500 یورو و 200  یورو خدمات دانشجویی.
5- امکان اخذ بورس وجود دارد
6- زمان شروع بسته به نوع دانشگاه، ماه January  یا  September 
7- بیمه دانشجویی به صورت ماهانه 80 یورو
8- هزینه زندگی دانشجویی 800 تا 1000 یورو ماهانه
9- امکان کار حین تحصیل 20 تا 30 ساعت در هفته

شرایط اعزام دانشجو به آلمان در مقطع دکترا

شرایط تحصیل در مقطع دکترا در آلمان به شرح زیر می‌باشد:
1- طول دوره بستگی به دوره تحقیقاتی و رشته تحصیل هر فرد بین 3 الی 4 سال
2- مدرک زبان آلمانی  C2 یا سطحTest-Dash 
3- مدرک زبان انگلیسی IELT 7 به بالا 
4- هزینه شهریه دانشگاه رایگان
5- امکان اخذ بورس وجود دارد
6- زمان شروع بسته به برنامه استاد راهنما دارد
7- بیمه دانشجویی به صورت ماهانه 80 یورو و افراد بالای 30 سال 160 یورو
8- هزینه زندگی دانشجویی 800 تا 1000 یورو ماهانه
9- امکان کار حین تحصیل 30 تا 40 ساعت در هفته

رنکینگ دانشگاههای آلمان

رنک 1: دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ 
رنک 2: دانشگاه تکنیکال مونیخ
رنک 3: روپ قشت کارل هایدلبرگ
رنک 4: دانشگاه هومبولت برلین
رنک 5: دانشگاه تکنیکال قاینیش وست فلیش آخن

 
مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی 

( مطابق با لیست اعلامی از طرف سفارت آلمان در ایران )
1- دو نسخهء امضا شده فرم تقاضای اقامت که بصورت کامل و خوانا به زبان آلمانی یا انگلیسی پر شده باشد
2- گذرنامهء امضاء شده که اعتبار آن حداقل تا سه ماه پس از خاتمه ویزای درخواستی باشد. به همراه کپی از صفحات و دو عدد عکس جدید رنگی با زمینه سفید در ابعاد 4*3 
3-پذیرش از یکی از دانشگاه‌ها یا دانشکده‌های آلمان ( مراکز آموزش عالی در آلمان) همراه با 2 نسخه کپی 
4- گواهی مربوط به تامین هزینه تحصیل و زندگی در آلمان و یا گواهی بانکی مبنی بر اینکه مبلغ هشت هزارو ششصد یورو در حساب متقاضی موجود می‌باشد به همراه دو نسخه کپی
5- اصل و ترجمه آلمانی مدرک پیش‌دانشگاهی و دیپلم به همراه ریز نمرات و دو نسخه کپی
6- اصل و ترجمه مدارک دانشگاهی به همراه ریز نمرات و دو نسخه کپی
7- اصل و ترجمه گواهی سازمان سنجش مبنی برقبولی کنکور سراسری و دو نسخه کپی
8- مدرک زبان و دو نسخه کپی
9- در صورت موجود بودن، مدارک مربوط به سابقه شغلی و حرفه ای به زبان آلمانی همراه با دو نسخه کپی متن کوتاهی به زبان آلمانی یا انگلیسی در مورد هدف از تحصیل در آلمان و دلیلی که باعث شده تا متقاضی آلمان را برای تحصیل انتخاب نماید همراه با یک کپی از آن
10- C.V  یا روزمه کاری به همراه یک نسخه کپی از آن
11- اصل شناسنامه و دو نسخه کپی از آن

شرایط ومدارک لازم برای گرفتن پذیرش تحصیلی

1- مدرک دیپلم و ریزنمرات 3 ساله آن ومدرک پیش دانشگاهی و ریزنمرات آن (درجمع 12 سال تحصیلی)
2- قبولی درکنکورسراسری وکارنامه مربوطه (کارت سبز قدیم) یاگواهی ازسازمان سنجش کشور مبنی برقبولی درکنکور. (قبولی درکنکور دانشگاه آزاد قبول نیست)
3- زندگینامه یا رزومه کامل باسوابق تحصیلی وشغلی اگر موجود باشد
4- یک قطعه عکس رنگی جدید
5- تمام مدارک باید به زبان آلمانی (و یا در موارد هماهنگ شده با موسسه ترجمه به زبان انگلیسی) ترجمه رسمی شوند و از تمام مدارک اصل فارسی باید فتوکپی نمود و برابر با اصل شده و با ترجمه‌های رسمی پیوست گردند، مدارک درنهایت به سفارت آلمان میرسد و مدارک اصل نیز باید همان زمان به سفارت ارایه شوند و مدرک زبان باید دوره متوسط B2 (میانی) باشد و حداقل گواهی دوره زبان آلمانی B1  و حداکثرC1 (درجه عالی) می‌باشد. 

مدرک زبان

برای ورود به دانشگاههای آلمان، دانستن زبان آلمانی در اکثر موارد الزامی است. سطح معلومات زبان آلمانی و مدارک لازم به هنگام پذیرش، در مورد افرادی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی دارند یا متقاضی تحصیل در مقطع دکترا هستند، متفاوت است.
ارائه این مدرک به معنای تسلط مقدماتی داوطلب به زبان روزمره آلمانی است و ارتباطی با زبان دانشگاهی وی و همچنین مقطع تحصیلی ندارد. در ارتباط با دانشجویان دوره‌های دکترا هم که پس از موافقت استاد راهنما ، رساله خود را به زبان انگلیسی خواهند نوشت، داشتن این مدرک به هنگام پذیرش درصد شانس پذیرش را بسیار بالا می‌برد
مدرک  Zertifikat Deutsch(:ZD 500  ساعت یادگیری زبان آلمانی) بایستی به همراه سایر مدارک تحصیلی به تأیید رسمی سفارت آلمان برسد و سپس به مرکز Uniassist ارسال شود.
آموزش در آلمان قاعدتاً آلمانی است. پیش از شروع به تحصیل، دانشجوی خارجی ملزم به قبول شدن در یک امتحان زبان و یا ارائه یک مدرک زبان معادل این امتحان (مانند دوره عالی انستیتو گوته) می‌باشد. سطح کلاس‌های ارائه شده نیز مانند حداقل میزان زبانی مورد نیاز برای ثبت نام در دوره‌های زبان از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت است. اطلاعات دقیق تر در این مورد راموسسه ما دراختیار متقاضیان قرار می دهد.
TestDaf 
این امکان را برای خارجی ها مهیا می سازد که در وطن خود مدرک زبان آلمانی را جهت ورود به دانشگاه اخذ نماید، اطلاعات مربوط به تاریخ برگزاری امتحانات زبان آلمانی و نمونه ای از سؤالات را می‌توانید با مراجعه به مؤسسه ما دریافت نمائید.

 

پیام دهید
پیام دهید